با وجود اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی مکررا طی نامههای جداگانه به سیدمهدی هاشمی، رئیس سازمان شهرداریها ومعاون فنی وزیرکشور، شماره مخازن وآماراتوبوسهای نیازمند آزمایش را معرفی کرده اما هنوزاین تقاضا منجربه اقدام عملی ازسوی مسئولین نشده است.
از سوی دیگر پس ازاینکه شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسریع در این کار با مؤسسه استاندارد تحقیقات صنعتی ایران مکاتبه ودرخواست آزمایش مخازن گازاتوبوسها رامطرح کرد متوجه شد که یک استانداردملی به شماره ۷۵۹۸ مبنی بر بازرسی ادواری سیلندرهای گازبرای هر36 ماه یک باروجود دارد.
به گفته سیدحمیدرضا طباطبایی، معاون فنی شرکت واحد اتوبوسرانی درهمین باره 4 شرکت برخوردارازاستانداردملی خودروواستانداردهای جهانی سامانه گازرسانی نیزمعرفی شدند که اسامی این شرکتها ی موردتایید به اطلاع معاون محترم وزیرکشوررسید.
این درحالی است که با فرارسیدن مهرماه امسال عمر سیلندرهای اتوبوسهای گازسوز به حدود ۶ سال میرسد واین رقم، یک سال بیشترازحداکثرعمرساخت سیلندر و حداکثر مهلت آزمایش مخازن اتوبوسهای گازسوزشهرتهران است.
معاون فنی شرکت واحد دربخش دیگری ازمصاحبهخود با همشهری گفت: هم اکنون تنها یکسوم اتوبوسهای گازسوز امکان سوختگیری درشب را داشته و دوسوم باقیمانده ناچار پس ازساعات پیک ترافیک ازچرخه خدمات رسانی بهمنظور سوختگیری خارج میشوند که دلیل این معضل، کمبود ظرفیت و خراب بودن جایگاههاست.